Wanaka, Queenstown

23 augustus 2016 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

We hadden besloten om de kortste weg te nemen langs de Cardrona skipiste. Sneeuwkettingen hadden we, dus het moest kunnen. Het was al na 16.00 uur en we kwamen al auto,s tegen met ski's,  erop, mensen die van de berg kwamen. We zijn aan de voet van de berg gestopt waar Jard nog een ijs nam en we een enorm uitzicht hadden op wel 200 bh,s....gelukkig hebben we de foto's nog....

We zijn omhoog gereden en werden weer overdonderd met prachtige uitzichten. Uiteindelijk zagen we Queenstown liggen aan het meer. Rond 17.30 waren in ons zeer mooie appartement. De dag erna zijn we 's morgens weer gaan rennen langs het meer. Na het ontbijt hebben we de Queenstown hillwalk gedaan en het was een hillwalk met erg steile hellinkjes (gemeten met telefoon, tot 21%!) Daarna zijn we afgedaald naar het centrum in waar we de enige echte kerstboom hebben gezien en een ijs gegeten waar die van Epen nog van verloor.

Queenstown is echt een stad van bungee jumpe, parachutespringen enfin zo extreem mogelijk. Veel jeugd en excentriekelingen en bars. Deed ons ook wel aan Valkenburg denken. Maar absoluut een bezoek waard.