Wanaka, Queenstown en Doubbtful Sound

23 augustus 2016 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Hoi, hier weer een update, de WiFi was er niet of erg slecht maar werd weer ruimschoots gecompenseerd door de rest..

's Morgens zijn we om 10.00 uur vertrokken na een zelf gemaakt ontbijt. In Fox Glacier hebben we nog enkele foto,s gemaakt op de "P" van Fox Glazier view. Toen we gingen rijden werd het alsmaar bewolkter waar uiteindelijk regen uit viel. Erg jammer want de reis beloofde geweldige uitzichten vooraf. Onderweg zijn we bij Makarora gestopt voor een kop koffie en hebben we de finale polsstokspringen van de vrouwen gekeken. Het was op de plaats waar Riet, een collega van Fred afgelopen november een helikoptervlucht had gedaan en met de jetboot heeft gevaren. Bij vertrek regende het nog steeds licht. We naderden nu Lake Wanaka met rasse schreden en een wonder geschiedde. Toen we het meer naderden hingen er diverse regenbogen tegen de bergen en boven het meer, een schitterden gezicht!! Toen ze uit het zicht waren verdwenen bleef de zon over. We hadden dus weer geluk! De weg bleef een tijdje langs het Wanaka meer lopen en naderhand langs Lake Hawea. Ook dit was adembenemend mooi en ook nu zijn we vaak gestopt. Uiteindelijk zijn we Wanaka binnengereden en op zoek gegaan naar de reden waarom Chantal naar Nieuw Zeeland wilde, de Wanaka Tree. En ja we hebben hem gevonden en ondanks dat het Fred het eerst maar een miserabel seringe boompje vond moest ook hij toegeven dat het een plaatje was. Jard vond het boompje maar niks

Toen zijn we doorgereden naar Queenstown.