FOX Glacier on the air...

19 augustus 2016 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

's Avonds hebben we genoten van de pasta's en gezellig samen gezeten aan tafel, ieder op zijn eigen I-phone

Om 8.30 uur 's morgens zijn Wendy, Henk en Fred een duurloopje gaan doen naar Lake Mathewson. Onderweg hebben we nog getracht een loslopende koei in te vangen, helaas zonder resultaat..

We waren veel heliports tegengekomen en tijdens het ontbijt hebben we besloten om een vlucht met een helikopter te gaan maken. Jard en Fred durfden niet zo maar samen durfden ze wel en zo zijn we gaan reserveren. Het zou een vlucht boven Fox Glacier gaan worden. Zowel Fred en Jard hadden nog nooit eerder in een helikopter gevlogen.

Maar het weer was wederom geweldig!! Als eerste gingen Chantal, Henk en Jard. Wat was het gaaf om hen zo te zien wegvliegen! Na een dik kwartier kwamen ze terug en was het de beurt aan Wendy en Fred. Niet te geloven zo mooi!! De helikopter vloog  over het rainforest en langs de steile rotswanden zo naar de gletsjer. Adembenemend en geen woorden voor zo mooi!! Wat had deze piloot een fantastische job. Het uitzicht was werkelijk weergaloos!! Na een vlekkeloze landing zijn we toen te voet naar het begin van de gletsjer gewandeld. We zitten weliswaar aan de andere kant van de wereld maar zowel 's morgens met het rennen alsook vanmiddag kwamen we de Oostenrijkers tegen die we ook bij de Pancake Rocks hadden gesproken. 's Middags werd het weer wat meer bewolkt en hebben we nog rond het Lake Mathewson gewandeld. Ook dit was weer schitterend. Prachtige spiegelingen van de omgeving in het water en rondom rainforest.

Al met al weer een 'lamlendige' dag gehad. Niet te bevatten hoe mooi allemaal!! Wendy en Chantal zijn inmiddels vergevorderd met het maken van nasi goreng. Wat hebben we het toch slecht......

1. Koos Luijten:
    19 augustus 2016
    Kippen vel, het moet een onvergetelijke vakantie zijn.
  2. Gene:
    Hoi luchtpiraten.
    Het erop dat er een wedstrjjd is thuis blijven en OS kijken en jullie reis.
    We zullen zeggen ex aequo. Alleen nu de vraag wie krijgt de bonus.
    Die gaat dus naar jullie. Geniet.
    Gelukkig is dat van tijd tot tijd onbegrenst.
  3. Philippe:
    19 augustus 2016
    Blijft leuk om jullie verhalen zo volgen ! Wauw wat een belevenissen allemaal. Groetjes vanuit hulsberg . Volgende week hier wellicht een hittegolf Philippe
  4. Elviera Luijten:
    19 augustus 2016
    Weet je nog Wendy: 33 jaar geleden zei je "Helikoptelefoon".
  5. Joop+Theo:
    19 augustus 2016
    prachtige foto's, wel geboft met het weer