Mount Cook

28 augustus 2016 - Melbourne Airport, Australië

In Twizel hadden we geweldige huisjes. In het huisje van de Kuijpertjes hebben we voor ieder wat wils maaltijd gemaakt en voor genoeg koolhydraten gezorgd voor de tocht van de dag erna. 's Morgens zijn we om 10.00 uur op pad gegaan. Alleen Henk heeft 's morgens een duurloopje door Twizel gedaan. Wendy had slecht geslapen en veel wakker gelegen en op de wc gezeten met maag krampen en misselijkheid. Het weer was alweer behoorlijk opgeklaard en naarmate we het national park bereikten werd het alsmaar beter. Het weer op deze vakantie is on bijzonder gunstig gezind geweest!! We hebben uitgeteld dat we maar 3 regendagen hebben gehad waarvan het meeste 's nachts of tijdens het rijden.

De weg naar het park was al adembenemend, het meer met het zonnetje en de witte bergen en de brede dalen, geweldig!! In het park hebben we de Hooker Valley track gelopen, een wandeling van ca. 4 uur met 900 hoogtemeters hoogtestijging maar vooral spectaculaire vergezichten en roffelende lawines in de bergen!! Tja ook weer echt schitterend allemaal. om half vijf zijn we weer richting Twizel gereden en hebben bij de supermarkt nog wat jams, overheerlijke zoete NZ aardappels gehaald met wat kippeboutjes en sla. Bij de Kuijpertjes hebben we dit allemaal klaargemaakt en uiteraard opgegeten samen met alle "Kletsjkes" wat we nog hadden zoals Chocolade en chips en zijn toen van onze laatste nachtrust in NEW ZEALAND gaan genieten...

1. Ciel daniels:
    28 augustus 2016
    Jullie hebben volgens ons een droomreis gemaakt nu weer veilig thuiskomen tot later groetjes vanuit Roemenië ciel en broer
  2. Henk:
    28 augustus 2016
    Echt lekker die jams bij een tante van Wendy voor de eerste keer geproefd. Die mogen ze voor mij ook in Nederland verkopen. De kaas wat we hebben gegeten in NZ twijfel ik nog over of ik die in Nederland wil introduceren.
  3. Fred en Wendy:
    28 augustus 2016
    Ha ha jams met cheddar cheese ??
  4. Fred en Wendy:
    Some dream come true!