Op naar Dunedin

26 augustus 2016 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

's Morgens hadden we afgesproken om 9.00 uur voor het ontbijt. Helaas was er maar tot 9.00 ontbijt en bleven er alleen wat kruimels voor ons over. Het weer was heel wat minder, veel laaghangende bewolking en lichte motregen. Gisteren hadden we dus geluk gehad. De route nu was wat minder aantrekkelijk een groot gedeelte ging over de Waimea Plaine, een redelijk vlak gebied. Daarna reden we over de presidential higway die loopt van het plaatsje Gore naar Clinton. Uiteindelijk begon voor Dunedin een echte autoweg, motorway genaamd. Na Auckland de 2e die we zagen? Tegen 14.30 waren we in ons hotel. Na te hebben ingecheckt hebben we wat was gedaan en door de stad geslenterd. Het was droog maar wel een stuk kouder, ca. 8 graden en lichte regen, maar ook nu waren er nog Nieuw Zeelanders in korte broeken. De stad doet zeer Engels aan en heeft een prachtig stationsgebouw wat we nog hebben bezocht.

Smorgens zijn Henk en Fred nog gaan rennen om 8.00 uur, weer nog steeds regen en wat meer wind. We hadden besloten om van het hotel uit naar de steilste straat van de wereld te lopen, Baldwinstreet. Inderdaad het was een enorm klimmetje en we zijn naar boven "gerend". We hadden besloten om na het ontbijt terug te komen met de anderen. Ook Chantal en Wendy waren er wel van onder de indruk, Jard wat minder , weinig Pokemons... Vervolgens hebben we nog een bezoek aan de Cadbury chocoladefabriek gemaakt, ze maken de chocolade voor koningin Elizabeth en natuurlijk zijn we gaan proeven! Daarna zijn we de Otago Peninsula opgereden, de weg langs de kust van het schiereiland bij Dunedin, hier lag o.a. Larnach Castle, het enigste kasteel van nieuw zeeland. We vonden de entreeprijs echter te hoog t.o.v. Zijn toegevoegde waarden en zijn doorgereden naar het Royal Albatros centrum waar zeehonden, albatros meeuwen en pinguïns te zien zouden zijn. De pinguïns waren echter zwemmen en zouden niet voor donker terug zijn wel lagen er enkele zeehonden te slapen die op commando van Fred begonnen te rollebollen... Het centrum aan zich was bijzonder interessant en ook de ruige kust waar honderden meeuwen en stuart shags zaten, een pinguinachtige vogel.. Van hieruit hebben we een weg via de ander kant van het eiland teruggereden wat werkelijk fantastisch was. Wederom schitterende vergezichten.

Al met al was Dunedin zeker de moeite waard!!