Doubtful Sound 3

23 augustus 2016 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Vanuit Queenstown zijn we verder zuidwaarts gereden richting Te Anau. We hadden besloten om de Doubtful sound te doen i.p.v. en/of de Milford Sound na met lokale mensen te hebben gesproken. Beide was qua planning helaas niet mogelijk.

We zijn naar Manapouri gereden en hebben gelijk geboekt voor de dag erna. Ook in Te Anau hadden we geweldige hotelkamers met goede WiFi. Na vanmorgen te hebben gelopen (7:00AM, was nog donker) zijn we om 9.30 met de boot vertrokken over Lake Manapouri en 'believe it or not'... maar het weer was wederom optimaal! Op het meer waren de uitzichten al fantastisch. We voeren met catamaran-achtige boot naar het uiterste noorden van het meer waar we in fjorden national park arriveerden. Daar moesten we op een touringcar een stuk over land via de Wilmot pass, de duurste weg van NZ en wellicht ook de slechtste maar zeker ook de mooiste. Prachtige uitzichten, watervallen, rainforest en witte bergen. Toen zijn we op de boot de Doubtful Sound opgevaren en hier schieten alle woorden verder tekort. We hebben dolfijnen, pinguïn en zeehonden gezien met prachtige vergezichten. We zijn de florden ingevaren tot op de zee (Tasmanzee die overgaat in Indische Oceaan) en weer terug onder goed uitleg van de kapitein. Alles weergaloos. Rond 17.00 uur waren we terug aan wal met zeer tevreden mensen. (zie foto's voor een klein beetje een indruk te krijgen)