Twizel, Mount cook

26 augustus 2016 - Mount Cook National Park, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen zijn we om 10.00 uur weggereden vanuit een regenachtig Dunedin. Savonds hebben in de hotel bar nog tv gekeken, Ruby Otago Volts vs  Wellington, de volts kwamen uit Dunedin en wonnen . Gaandeweg kwamen er wat openingen in het weer. Het landschap werd al weer gauw heuvelachtiger maar we hadden besloten om zo kort mogelijk langs de zee te blijven rijden en stukjes scenic route wat weer zeer de moeite waard. Ook zijn we naar de mouraki boulders geweest, schitteren ronde bolle stenen die in de branding liggen en uit rotsen oorspronkelijk door de zee gevormd zijn en uiteindelijk ook door de zee gespleten worden. In Oamura verderop zou weer een pinguincolonie zijn en Fred had met ze afgesproken dat ze om 12.30 daar aan wal zouden komen. Geloof het of niet maar ze waren er. Ze zaten op een oude verrotte kade die zo,n 150 meter de zee inging...met de camera hebben we ingezoomd....ze leken er van veraf sprekend op..Blijkbaar had Fred niet met pinguïns afgesproken maar met Een soort stuart shags, zeg maar een vliegende pinguïn die vlak boven de zee op vis jaagt. maar ook zij waren een prachtig schouwspel om te zien. De zeehonden lagen weer als vanouds op de rotsen te slapen. Van hieruit hebben we nog een stuk de kust gevolgd en zijn daarna landinwaarts gegaan. Ookhier hebben we weer prachtige landschappen gezien, o.a. Bij lake aviemore en Gelukkig hebben we de foto,s nog.

Tenslotte zijn we gearriveerd in Twizel van waaruit we morgen het gebied van de Mount Cook, de hoogste berg van NZ, gaan verkennen, helaas onze laatste bestemming voordat we dag erna naar Christchurch rijden om het vliegtuig naar Melbourne te nemen.... maar waar Jimmy, Amy, Timmie, Bengel, Saar en Trui vast op ons zitten te wachten

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Koos Luijten:
    26 augustus 2016
    en Mam en Pap ook..............
  2. Fred en Wendy:
    Tuurlijk... Danke
  3. Huub Jacobs:
    26 augustus 2016
    Zitten die beestjes in Down Under?