Langs de zee naar FOX Glacier

18 augustus 2016 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

Iedereen had goed geslapen en Henk was al gaan rennen en had wat boodschappen gedaan. Na gegeten te hebben zijn we eerst weer aan de kust van Greymouth wat foto's gaan maken. De golven waren erg ruig en voor we het in de gaten hadden hadden we al natte voeten..nadat we droge sokken hadden aangedaan zijn we verder gereden. Bij Hokitika zijn we een aquarium en wildlife parkje naar binnengegaan waar Jard alen (heel grote soort paling) van meer dan 1 meter heeft gevoerd. Het hoogtepunt was het voeren van een Kiwi. Nooit gedacht dat deze zo groot was..eerst was die wat schuw maar naderhand kwam hij tot aan onze neus. Na een kop koffie te hebben genoten in de lokale bioscoop en de steeple finale te hebben gekeken zijn we weer verder gereden.

Onderweg zijn we nog vaak gestopt vanwege de geweldige uitzichten en uiteindelijk bij de Fox Glacier aangekomen. Na de boodschappen te hebben gedaan in de lokale mini jumbo zijn Wendy en Chantal pasta aan het maken. Morgen staat de Fox Glacier op het programma en wellicht ook nog de Frans Joseph gletsjer. De omgeving is geweldig en hier vliegen meer helikopters rond dan bij de marathon van Berlin .

1. Ciel daniels:
    18 augustus 2016
    Wat een prachtige foto's. Ben benieuwd naar de verhalen. Wij vertrekken morgenvroeg , amuseer en geniet nog maar van alles we zien ons zo rond 20 september dan zijn wij terug. Groetjes aan henk chantal en jard
  2. Henk:
    Groetjes terug Ciel en fijne vakantie. de Kuijpertjes
  3. Huub Jacobs:
    18 augustus 2016
    Vergeet Lake Matheson niet voor de perfecte spiegel foto van Mnt. Cook en Mnt. Tasman.