Tongariru National Park

12 augustus 2016 - Tongariro National Park, Nieuw-Zeeland

's Morgens had het gevroren, de ramen van de auto waren helemaal dichtgevroren. Boven Lake Taupo hing een dikke laag mist wat een magisch gezicht was. We zijn om 7.30 gaan rennen in volle winteroutfit, muts en handschoenen. Koud maar geweldig hebben we, Henk, Wendy en Fred, gerend aan de boorden van Lake Taupo (het water van Lake Taupo rookte en het meer gevoeld en het was warm!)

Na een warme douche en een NZ's ontbijt bij de accommodatie zijn we weer verder gereden. Eerst wat foto's gemaakt bij Lake Taupo en vervolgens richting Tongariro National Park, ook hier weer schitterende vergezichten. En na  een uurtje rijden zaten we in de sneeuw op 2200 meter aan de liften. Vreemd genoeg zijn we weinig auto's tegengekomen maar blijkbaar waren ze al allemaal boven. Na een kleine afdaling zijn we uiteindelijk bij onze volgende stop aangekomen Plateau Lodge (Chantal vindt het helemaal niets...) Ons appartement was nog niet klaar en na een biertje en wat Nacho's voor een warme houtkachel in een nabijgelegen "skihut" hebben we uiteindelijk onze intrek genomen.

1. Riet:
    Hallo allemaal,
    Geweldig deze verhalen. Hierdoor beleef ik mijn reis weer een beetje opnieuw. Ben benieuwd naar het vervolg. Geniet er van.
  2. Ciel daniels:
    12 augustus 2016
    Geweldig en wat een mooie fotos.geniet er maar van groetjes
  3. Gene:
    Hoi Toertrekkers.
    Hie is het wisselend weer moooi en slecht . Zo ook de prestatie op OS.
    Dramatiek, slecht en geweldig zijn de kernwoorden.
    Annemiek van Vleuten dramtiek een zekere titel en toen vallen. Van DIjk een zekere medaille en dan de bosjes in. Had ze beter een een adere keer kunnen doen.
    Prima van Tom ( wat een circus met die pols; schijnt nodig te zijn in de media.
    Zwemmen matig tot slecht. Geweldige finale 100 m vrij. De cambells 4 en 6 ; 2x gouden voor een amerikaanse en canadese en 5 voor Kromi. Ze is de enige met nog een kans op metaal 50 vrij.
    Judo allemaal niets muv Arnicka van Ende brons.
    Volley is prima ; handbal hebben nog genoeg kansen om door te stomen.
    Hockey zoals het is : winnen dus hahha
    Geniet nog van de vakantie eht si zo afgelopen (flauw maar waar!!).
  4. Annemiek:
    12 augustus 2016
    's ochtends hardlopen; respect! Wat is een NZ ontbijt?
  5. Fred en Wendy:
    13 augustus 2016
    Witte bonen in tomatensaus en spek met ei