Lake Taupo

12 augustus 2016 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Voordat we in Rotorua zijn gaan slapen hebben we eerst nog een tijdje in de hotpool gezeten met zijn allen en dat was very cosey indeed maar vooral ook warm met een goede nachtrust tot gevolg.

We gingen 's morgens  vroeg weg om een bezoek te brengen aan de Waitomo Caves. De weg erheen was een belevenis op zich met schitterende landschappen.

In de Waitomo Caves zitten glowworms. Op de hele wereld zijn er maar enkele van de ze grotten waarvan de grootste in NZ. Na een rondleiding  door de grotten zijn we met een bootje er doorheen gevaren in complete stilte en in het stikdonker, ook zeer indrukwekkend. Vervolgens zijn we doorgereden in een zonnetje en de temperatuur tikte de 16 graden aan. Na een tijdje rijden zagen we de besneeuwde bergen met op de voorgrond Lake Taupo. Mount Doom (Lord of the Rings) Mt Ruapehu in het echt lag er schitterend bij. Na aankomst in het geweldige apartments zijn de Kuipertjes nog gaan hotpoolen in de geweldige accomodaties aldaar en zijn Fred en Wendy naar de plaatselijke jumbo gegaan voor het avondeten.

1. Annemiek:
    12 augustus 2016