Ome Theo, tante Jopie, Saskia en Richard en the kids and Wellington

14 augustus 2016 - Wellington, Nieuw-Zeeland

De Kuipertjes hadden een geweldige maaltijd gemaakt. Na nog een afzakkertje zijn We upstairs gegaan en hebben nog gefacetimed met pa en ma Luijten en Yoëlle. Daarna zijn ook wij gaan slapen tot 4.45 toen waren we weer wakker en hebben nog wat gedut tot 7.00.

Na een koffie hebben we met Henk een duurloopje gedaan door Upper Hutt waar Wendy nog wat dingen kon herinneren. Het was een beetje mistig maar de zon ging uiteindelijk met de overwinning aan de haal☀️. De avond ervoor hadden we nog telefonisch contact gehad met ome Thei en afgesproken dat ze om 10.00 uur bij onze accommodatie zouden zijn. En daar kwamen ze dan, om 10.00 exactly. Beiden zagen zeer goed uit!! Na kennis te hebben gemaakt en wat gekletst te hebben in onvervalst Limburgs plat zijn we op pad gegaan met hen. Henk, Jard en Chantal in de Hyundai en Wendy en Fred in de 3.2 liter diesel all wheel drive Mercedes Van ome Thei en tante Jopie. Na een stukje gewandeld te hebben in een park in de buurt van Upper Hutt onder een stralende voorjaarszonnetje aan het einde van de NZ winter zijn we richting Wellington gereden. In Wellington was het erg druk en file vorming wat normaal gesproken niet voorkwam. Met name rond het gebied van de Papamuseum liep het verkeer vast maar er was genoeg te zien. Het is een prachtige stad! We zijn doorgereden naar het hoogste punt in de stad, Mount Victoria. Van hieruit had je een prachtig uitzicht over alle kanten van de stad, de luchthaven waar je de vliegtuigen vanuit zee zag aan komen vliegen en zelfs het Zuider eiland. Ook de Ferry zagen we varen waar we morgenvroeg om 7.00 weer  mee verder gaan naar het Zuider eiland.

Van hieruit zijn we weer naar beneden gereden waar het verkeer nog steeds vastliep. We hadden besloten om naar de Botanic garden te gaan en hier hebben we rondgewandeld en buiten op het terras in het zonnetje nog genoten van een kop koffie.

Daarna zijn we naar het huis van Saskia (dochter van ome thei en tante Joop ) en haar man Richard en hun 3 kinderen gegaan. Ook hier weer een hartelijke ontvangst met versgebakken muffins waar Jard er 2 van naar binnen sloeg. Hun huis was ook werkelijk prachtig en Saskia heeft ons haar vele creatieve hobbits laten zien waaronder sewing en quilts maken. Na van alles te hebben genoten zijn we naar het huis van ome thei en tante Joop gereden. Zonder Jard want de zoon van Saskia en Richard speelde ook mindcraft...