De vluchten en de jetlag...

7 augustus 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Om 11.00 uur vrijdagmorgen zijn we vanuit Jabeek vertrokken samen met pa en ma Luijten  in de Duster. Henk, Chantal en Jard reden ons op de Duitse 46 langs. Het was niet druk en om 12.00 uur konden we de koffers al voor de vertrekhal plaatsen, Fred en Koos gingen de auto parkeren. In de vertrekhal stonden Chantal al Jard te wachten en na enige tijd kwam Henk ook en konden we zonder problemen inchecken.  Na nog wat bruchetta samen te hebben gegeten was het tijd om afscheid te nemen van pa en ma Luijten. Onze reis kon beginnen. De paspoortcontrole verliep snel maar de controle was streng, ondanks zijn zweetvoeten moest Fred van de beambte de schoenen uitdoen en rugzak moest een 2e keer er doorheen zowel bij Henk als bij fred omdat de I-pads er nog inzaten, was die pruusse beambte overigens vergeten te vertellen. Toen we de bruchetta waren aan het eten hadden we ons vliegtuig van Emiraten al zien aan komen taxieën. Een Airbus A380. Een joekel van een vliegtuig. We vertrokken op tijd naar Dubai en de vlucht liep voorspoedig en de luxe en de maaltijden waren navenant.   Je kon bv uit een heleboel films kiezen, muziek documentaires etc. Alles was tot in de puntjes verzorgd. De landing in Dubai was ook perfect. Ook de aansluiting ging perfect. De luchthaven in Dubai was ook erg mooi en met geld kan alles, zeker in Dubai. Nu begon de "echte" vlucht, circa 13 uur naar Melbourne. Het was wederom een Airbus maar nu van Qantas. Alles was goed maar duidelijk minder dan Emirates. We konden allemaal goed slapen tussen de maaltijden door. Turbulentie was er weinig  en ook deze vlucht verliep voorspoedig en zo landen we na een dikke 13 uur om 21.30 plaatselijke tijd in Melbourne. Omdat iedereen redelijk geslapen had waren we nog royaal fit en zo hebben we maar meteen, we hadden 2 uur pauze, de eerste Australische biertjes gehad (zonder schuim) en zo begonnen we om 11.35 aan onze laatste vlucht van 3.15 uur naar Auckland in een Boeing 737 van quantas. Ook hier heeft nog iedereen het maximale proberen te slapen en zo landen we om 4.50 in de morgen in Auckland Nieuw Zeeland. De paspoortcontrole verliep erg snel maar de beambtes waren ook wel heel erg vriendelijk. De koffers hadden we net zo snel en waren ook snel door de controles behalve wat gesnuffel van wat honden. Wendy en Fred waren als eerste buiten maar de kuijpertjes lieten even op zich wachten. Bij Henk zijn koffer hadden ze wat gezien en toen moest de koffer open en werd alles gecontroleerd en daarna opnieuw door de controle band maar alles bleek in orde. Toen was het nog geen 6.00 uur. Tijd voor ontbijt bij MC drek. Hier hebben we meer dan een half uur zitten kletsen met een Maori vrouw uit Rotarua die net terug was van een weekje vakantie op de cooks eilanden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Huub Jacobs:
    7 augustus 2016
    Ik dacht dat het None Tree Hill was aangezien een of andere gek de originele Tree omgehakt heeft. Bezoek tip; Kelly Tarns aquarium...
  2. Ciel daniels:
    7 augustus 2016
    Hoi fred wendy henk chantal jard mooi om te lezen dat alles zo goed is gegaan.
    ik hoop dat jullie een onvergetelijke vakantie hebben.
    geniet er van groetjes.
  3. Koos Luijten:
    7 augustus 2016
    Wat een actievistijden na zoon lange reis, kun je zien dat je hier met sport mensen te doen hebt. jullie moeten naar Rio!
  4. Dennis:
    8 augustus 2016
    Fijn dat jullie een goed reis hebben gehad. Goede start;) kan het avontuur beginnen! Groetjes