Abel tasman en dokter Rob...

16 augustus 2016 - Motueka, Nieuw-Zeeland

diezelfde nacht heeft Fred slecht geslapen en ondanks enkele paracetamols en ibuprofen waren de nekklachten enorm verergerd. Was Gene nu maar erbij...

In de morgen kon hij zich nog nauwelijks bewegen en Wendy is bij de receptie een afspraak gaan maken voor bij een arts in mutuoka. Henk en Wendy zijn gaan rennen en daarna zijn we gezamenlijk gaan ontbijten en hebben we gesmuld van  eieren die we hadden meegekregen van tante Jopie,s scharrelkippen.

Na het ontbijt  heeft Wendy de kuipertjes bij de ingang van het tasmanpark afgezet en is met Fred naar de arts in motuaka gereden. Het was een sympathieke arts, geen witte jas en straight to the point, kon een broer van gene zijn. De spieren bleken verkrampt te zijn wat de pijn veroorzaakte en hij heeft wat oefeningen met Fred gedaaan, deze moesten we een paar keer per dag doen. Verder wat spierverslappers.

Daarna zijn ook Fred en Wendy naar het park gereden en zijn de kuipertjes tegemoet gelopen. Ook hier waren de uitzichten geweldig! Samen zijn we toen nog naar de beroemde split Apple rock geweest. Ook dit was adembenemend.

Straks gaan we nog samen eten en een klein beetje de verjaardag van pa Luijten vieren die vandaag jarig is maar in Grathem is. Morgen vervolgen we onze reis naar de Pancake rocks.

1. Huub Jacobs:
    16 augustus 2016
    Tegenover Pancake Rocks kun je prachtige wandeling maken in Fern Forrest. Check wel het weer ivm waterstand rivier die je moet crossen.